Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Jsem psychosociální nebo psychoasociální ?

Mohu říct, že s poměrně velkým nadšením jsem dnes při cestě s odpadky k popelnici našel na jejím víku položený časopis "Psychologie dnes". Jako správný zvědavec jsem okamžitě při příchodu domů časopis začal důkladně studovat a s velkou vervou četl výsledky nejmodernějších výzkumů v oblasti klinické psychiatrie. Musím říct že jsem vždy toužil vědět, že růst oligofreních pacientů je v momenátlní době signifikantní. Mé pozornosti ovšem zalahodil jiný článek, a to pojednávající o dětské psychologii a rozboru obrázku dítětem nakreslené rodiny. Musím říct že některé asociace, které mě při článku napadaly, byly více než pikantní...

Ani nevím proč, ale po prostudování asi poloviny článku jsem měl nějaký pocit, že dětskou psychologii osobnosti, s náležitou diagnostikou a přesném označení choroby zvládnu již jako profesionál (fakt, že všechny nemusí nutně nějakou trpět, jsem v klidu ignoroval). Jaké bylo mé rozčarování, když jsem se dozvěděl že dle mého obrázku, nakresleného v dětství jsem psychosociální... Možná právě z tohto důvodu mého uraženého ega jsem se rozhodl důkladně podrobit psychoanalýze moji pětiletou neteř (snad abych se ujistil, že to máme v rodině).

Jindy hyperaktivní neteř byla dost překvapena, že po ní chci něco nakreslit a s odkazem, že se zrovna dívá na ovečku Shaun mě odmítla. Náležité přinucení vypnutí televize a spacifikování k tužce s papírem ji uvedlo do mírných rozpaků a s nechutí načmárala polorozpoznatelné kruhy z níž vylézalo několik kolíků.  Moje ego zajásalo a já šel hrdě oznámit mé švagrové s papírem pod paží, že neomylně patří do naší rodiny, neboť jak je vidět z obrázku je i její dítě psychosociální.

Mohu říct, že švagrová na mě hleděla, namísto mnou očekávaného úspěchu v očích, spíše jako na cosi spadlého z hůry a meloucí kraviny, dosud neznámou řečí. Poté, co jsem jí jasně vysvětlil a objasnil zásadní koncepci neteřina psychického kontrastu, konečně pochopila oč jde a velkému obdivu mě označila jako psychoasociálního a výkres, co by nezdolný důkaz mé psychologické praxe, vyhodila do koše.

Tak teď vlastně nevím, co jsem... Jedno je však jisté, časopis "Psychologie dnes" půjde na místo, odkud přišel...

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Vladimír Maryška | čtvrtek 5.8.2010 15:40 | karma článku: 11,03 | přečteno: 886x
  • Další články autora

Vladimír Maryška

Výběr z hroznů aneb kandidáti na hejtmana

Krajské volby nás čekají sice až na podzim, přesto jde vidět, že ve stranách to už vytrvale vře. Stranické primárky jsou v plném proudu a uvnitř stran nejspíše probíhají i intenzivní debaty o tom, co nabídnou nám – voličům.

9.2.2016 v 10:38 | Karma: 10,81 | Přečteno: 559x | Diskuse| Ostrava

Vladimír Maryška

Jedna demokracie

Demokracii známe. Tvrdíme o ní, že je jediným prostředkem pro svobodný život. Tvrdíme to však nebo si za tím skutečně stojíme? Nebo ještě jinak, chceme si za tím stát? Chceme se postavit rovně za svůj názor a obhajovat jej, nebo se raději v diskuzi s rozličným názorem podvolíme, protože nemáme dostatek argumentů? Podvolíme se proto, protože je dnes módní „nemít“ názor?

6.8.2013 v 13:57 | Karma: 10,32 | Přečteno: 656x | Diskuse| Politika

Vladimír Maryška

Ludgeřovice, brána do českého Slezska

Není zase tak mnoho míst, která v české historii prodělala tolik zajímavých událostí a přechodů z jednoho státu do druhého jako je dnešní české Slezsko a jeho specifická část – Hlučínsko.

25.3.2013 v 16:16 | Karma: 16,65 | Přečteno: 979x | Diskuse| Ostatní

Vladimír Maryška

Vraždy na hranicích zakázaného pásma?

Komunistická moc ve své zvůli vytvořila za 40 let své existence na hranicích téměř nepřekonatelnou železnou oponu – systém důmyslných pastí a hradby, přes kterou bylo jen stěží úniku. Československa se tak stalo jedním velkým vězením totality.

27.2.2013 v 12:37 | Karma: 24,70 | Přečteno: 1581x | Diskuse| Politika

Vladimír Maryška

Několik tipů jak si okořenit nákup vánočního stromu

Koupě vánočního stromu, to je proces velmi náročný a zodpovědný. Poučoval jsem svou rodinu při nedělním obědě, když jsem se dozvěděl, že letošní nejdůležitější úkol vánoc (tedy krom zvonění o štědrém dnu) mám na starost já.

13.12.2012 v 16:42 | Karma: 13,20 | Přečteno: 875x | Diskuse| Kultura
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Hádka o školních absencích skončila vraždou v rodině, hoch za ni dostal 7 let

17. května 2024  9:36,  aktualizováno  9:52

Ve čtvrtek u Krajského soudu v Liberci při neveřejném jednání padl sedmiletý rozsudek nad mladíkem,...

Muž ve Francii se pokusil podpálit synagogu, policisté ho zastřelili

17. května 2024  9:50

Policie v Rouenu na severu Francie v pátek ráno zastřelila muže, který se pokoušel podpálit...

U izraelské ambasády ve Stockholmu se ozývala střelba, policie uzavřela okolí

17. května 2024  9:18

Policejní hlídka ve Stockholmu v noci na pátek kolem 02:00 slyšela nedaleko izraelské ambasády...

KOMENTÁŘ: Politika, kde se nemluví, ale střílí. Jak zamezit, aby přešla i k nám

17. května 2024  9:16

Středeční atentát na slovenského premiéra Roberta Fica je bolestným symptomem nemocné doby. A...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 33
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2161x
Řadový občan se zájmem o veřejné dění.

Seznam rubrik